Een paar maanden geleden zaten de leden van Team Moordrecht rond de tafel en daar werd het idee ge-opperd om een keer te vissen op een Carp Fishery. Ons oog was gevallen op "t Mun", Appeltern. Nadat we hadden gesproken met de eigenaar Roland op de Visma werden er plannen gemaakt.

Maandag 1 oktober was het zo ver. Nog uithijgend van het spannende slot van de zomercompetitie gingen we op weg naar Appeltern. Met 11 man kwamen we aan en werden verwelkomt met een bakkie koffie. De groep bestond uit bijna het gehele Team Moordrecht aangevuld met vrienden en leden van HSV Moordrecht. Na de koffie gingen we op weg naar vijver 7. We hadden de gehele vijver afgehuurd en vooralf gaven Koos en Ron wat instructies en tips die ze de donderdag ervoor, tijdens de Method Feeder Clinic van "De Beet" van Jan Van Schendel en Richard Vanderbroecke, hadden gekregen.

Het werd een topdag. Iedereen ving volop vis met de Method of de vaste stok en de vissen waren in een puike conditie.Voor een aantal onder ons was dit een eerste ervaring van het vangen van karpers op deze manier en de kick was enorm. Wat ook het vermelden waard is, is de verzorging ter plaatse. Rond een uur of 10 kwam er een golfkarretje langs met koffie e.d. en tegelijkertijd kon je de bestelling doorgeven voor de lunch. Deze werd rond het middaguur aan de waterkant gebracht zodat je niet weg hoefde en 's middags deden ze nog een koffie/fris ronde. Wat wil je nog meer? De gevangen vis deze dag werd gelijk weer teruggezet zodat we alleen het aantal weten. We hadden er ruim 200 en dat is goed voor ongeveer 450 kg.

het mun2.jpg - 101.15 Kb

Tijdens de voorbesprekingen waren we het er allemaal over eens dat 1 dagje wel een beetje kort is. Daarom vonden we het leuk om er nog een dagje aan vast te plakken. Omdat heen en weer rijden niet echt handig is zijn we op zoek gegaan naar een hotel en kwamen we terecht bij "Moeke Mooren". Dit is een super hotel op nog geen 500 meter afstand van 't Mun. Luxe kamers, gezellige bar, uitstekend ontbijt en prima betaalbaar. Een echte aanrader.

De tweede dag hebben we er een wedstrijd van gemaakt. We zaten op vijver 8 die we nu deels hadden afgehuurd. Hier maak je buiten grotere karpers ook kans op grote steur maar dan moet je wel een beetje geluk hebben. Het vangen van vis ging hier wat moeizamer. Ze waren met moeite met de Method te vangen en in de ochtend was het met de vaste stok ook niet wild. Toch werd er overal wel een visje gevangen en als de grote vis niet lukte kon je je helemaal scheel vangen aan de kleine karpertjes die daar in grote getale rondzwemmen.

het mun3.jpg - 68.47 Kb

Na de lunch ging het bij iedereen een stuk beter. Nu werd er ook goed met de vaste stok gevangen en op sommige plekken kwam de vis massaal op de stek. Deze dag werden er drie steuren gehaakt maar helaas niet gevangen. Ze zien er zo dom uit maar zijn dit beslist niet. Omdat het verplicht is om met weerhaakloze haken te vissen, krijgen ze het voor elkaar om de haak uit de bek te werken terwijl ze fraaie luchtsprongen maken. Volgende keer beter. Veergeleken met vijver 7 viel het ons ook op dat de vis niet veel groter was maar wel veel sterker.

het mun4.jpg - 73.70 Kb

Aan het einde van de dag werd er gewogen en de balans opgemaakt. 22 kg zowel voor Koos als voor Erik, een fraaie 33 kg voor Jan en een topdag voor Ron met 61 kg. We hebben een paar leuke foto's gemaakt voor het nageslacht en deze twee dagen hebben we afgesloten bij de lokale Wok in de buurt.

Iedereen die mee was vond het een erg geslaagde sessie. We gaan dit zeker vaker doen en de plannen voor volgend jaar zijn al gemaakt. We raden het aan iedereen aan die een keer willen vissen op een Carp Fishery onder het mom "je moet alles een in je leven geprobeert hebben.